Printti-ilmoitus aamulehdessä ja TV:n mainoskatkolla pyörivät mainokset – nämä tulevat yleensä ensimmäisinä mieleen, kun puhutaan markkinoinnista ja mainonnasta. Keinot ja kanavat ovat markkinoinnin näkyvin osa-alue ja siksi markkinoinnin tekeminen yhdistetään helposti vain niihin. Harva keskittyy siis suunnittelemaan markkinointiaan laajemmin tai harvemmalla tähän on edes kyvykkyyksiä. Itse tekeminen tuntuu tällöin tavoitteellisemmalta toiminnalta – kuka nyt jaksaisi markkinointiaan suunnitella?
Markkinointisukelluksen jälkeen ymmärrät suunnittelun edut – kun markkinointi on tavoitteellista ja hyvin suunniteltua, ei budjetti valu hukkaan. Pienempikin yrittäjä voi näin luoda tehokasta markkinointia, kun hän keskittyy oikeisiin asioihin.
Oletko valmis? Hetken päästä sukellamme markkinoinnin maailmaan! Tutustumme perustermistöön ja opimme, kuinka omat resurssit hyödynnetään mahdollisimman tehokkaasti markkinointia suunniteltaessa. Sukellusretkemme alkaa kohderyhmän määrittämisestä ja etenee tuotteistamisen kautta aina menestyksekkään kampanjan suunnitteluun asti.
Audiogallup: Millainen markkinointi toimii?
Mitä seuraavat käsitteet mielestäsi tarkoittavat? Valitse oikeavaihtoehto.
Oikeat vastaukset: c), b), c), a), a)
Aseta snorkkelisi valmiiksi ja sukella markkinoinnin maailmaan. Sukelluksen jälkeen olet valmiimpi rakentamaan yrityksellesi upean markkinointisuunnitelman!